V současné době máme několik možností jakého dopravce si pro poslání balíků vybrat. Představíme vám ryze českou společnost, jejíž vzestup byl opravu raketový.
Co je Zásilkovna?
Česká logistická společnost, založená v roce 2010. V jejím popředí je Simona Kijonková. Krédem Zásilkovny je rychlé a pohodlné vyzvedávání zásilek bez front. Zásilkovna rozváží po České republice, na Slovensko a do 32 dalších zemí.
Zásilkovna vznikla s cílem usnadnit eshopům dopravu zboží k zákazníkům. Žádný podací lístek. Postupem času rozšířila svoje služby také pro fyzické osoby. Služba nese název „Zásilkovna Mezi námi“. Díky husté síti výdejních míst Zásilkovny se jedná o rychlou a levnou přepravu. Kromě kamenných poboček si balíček můžete vyzvednout i v samoobslužných výdejních boxech Z-BOX nebo v robotickém výdejním místě Z-BOT.
Už dvakrát za sebou získala Zásilkovna zlato v kategorii Internetové obchodování v Anketě Křišťálová Lupa 2021 – Cena českého internetu.
Jak poslat balík přes Zásilkovnu – eshopy
Na stránce Zásilkovny nejprve zaregistrujete svůj eshop. Tím získáte přístup do administračního rozhraní. Můžeme tomu říkat také online kancelář. Pro odeslání zásilky zvolíte v levé liště: Podat zásilku. Vyplníte potřebná políčka a kliknete: Podat zásilku. Zásilku doručují na výdejní místo, přímo na adresu zákazníka nebo do samoobslužného výdejního místa Z-BOX. Lze zvolit platbu dobírkou.
V seznamu podaných zásilek si pak zvolíte balíčky, pro které chcete vytvořit štítek. Ten po vytisknutí nalepíte na zásilku. Po převzetí zásilky do přepravy, bude balíčku přiděleno trasovací číslo, prostřednictvím kterého můžete vy i vaši zákazníci v reálném čase sledování zásilky.
Fakturace
Běžně probíhá fakturace v týdenním intervalu se zápočtem oproti vybraným dobírkám. Dobírky jsou hrazeny do 10 pracovních dnů po doručení zásilky.
Jak poslat balík přes Zásilkovnu – fyzické osoby
Rychle a bez front. Podání zásilky vám nezabere víc než minutu. Nainstalujte si do telefonu mobilní aplikaci Zásilkovna. Zadáte své telefonní číslo a následně vložíte ověřovací kód, který vám dojde přes SMS. Potom vložíte a ověříte také emailovou adresu. Dostáváme se k samotnému poslání zásilky. V aplikaci klikněte na: Odeslat zásilku.
Poté zadáte následující údaje:
• parametry zásilky (rozměry a hmotnost),
• jméno, telefonní číslo a email příjemce,
• způsob doručení,
• doplňkové služby.
Možnosti způsobu doručení
• doručení na výdejní místo,
• doručení na adresu.
Můžete vybrat také
• dobírka,
• hodnota zásilky – z důvodu pojištění pro případ poškození či ztráty,
• ověření občanského průkazu – v případě zasílání „dospěláckých“ výrobků.
Po vyplnění veškerých sounáležitostí budete přesměrováni na platební bránu. Platbu lze uhradit pouze online. Po zaplacení vám aplikace vygeneruje 5místné heslo. Nejlepší je, napsat si ho rovnou na balíček. Budete ho potřebovat při předávání balíčku na podacím místě. Štítek vám vytisknou na podacím místě. Je jen na Vás, které si zvolíte. Pro podání balíčku máte pět pracovních dní. V případě, že to nestihnete, objednávka se stornuje a platba se následně automaticky uvolní z blokace.
Po podání zásilky obdrží příjemce e-mail. Po doručení zásilky na cílové místo mu bude odeslána výzva k vyzvednutí zásilky. 80 % zásilek dorazí už do druhého dne. V aplikaci je možné sledovat pohyb zásilky a přehled všech odeslaných i přijatých zásilek.
Rozměry a váha balíku
• zásilky mohou mít maximální váhu 5 kg,
• rozměry cca 50 x 40 x 30 cm,
• nejdelší strana zásilky nesmí přesáhnout rozměr 50 cm u služby Mezi námi a pro eshopy platí 70 cm,
• součet délky, šířky a výšky zásilky nesmí přesáhnout pro fyzické osoby 120 cm a pro eshopy 150 cm,
• minimální rozměry zásilky pak nesmí být menší než 10 × 7 × 1 cm.
Eshopy mají možnost odeslat nadrozměrné zásilky. Ty mají maximální́ rozměr jedné́ strany od 70 cm do 120 cm nebo maximální́ součet rozměrů̊ všech tří́ stran od 120 cm do 150 cm. Nadstandartní váha je od 5,1 do 10 kg.
dobry den chtel bych se zeptat jak funguje kdyz nekdo obedna kuryra ze zasilkovny a zaplati vse co je potrebne nemam stim zkusenosti.