Podnikání

Webové stránky pro živnostníky a podnikatele, jak zvýšit zisky?

Webové stránky přišly již před nějakou dobou a některé obory od základu přeměnily. Postupně vyrostlo mnoho podnikatelů, kteří se živili pouze prostřednictvím internetu. Na ty se dnes ale zaměřovat nebudeme. V tomto článku se podíváme, jak webové stránky změnily svět drobných živnostníků a podnikatelů.

Webové stránky pro malé živnostníky a podnikatele

Webové stránky neboli prezentace slouží k navázání kontaktů. U řemeslníků nebo malých firem si zde potencionální zákazníci prohlédnou odvedenou práci a hlavně získají tolik potřebný kontakt.

Mnoho menších podnikatelů či živnostníků stále považuje webové stránky jako přebytečnou věc. Zakázky přeci nejlépe získají na doporučení od někoho jiného. Ve větších městech více a více tato praktika koliduje s vyhledáváním služeb na internetu.

Vezměme si příklad: Jsem provozovatel sauny v Ústí nad Labem a sauna má jen 20 % stálých zákazníků. Jak pomocí webu zvýšit obsazenost sauny?

  • Necháte si vytvořit kvalitně graficky zpracovanou webovou prezentaci
  • Vytvoříte zde rezervační systém
  • Poskytnete kontaktní údaje
  • Zanesete do map
  • Vytvoříte blog
  • Budete dělat akce

Pomocí Google maps Vás najdou potencionální nový zákazníci, kteří ocení, že si lze zarezervovat místo ihned na webu. Při výběru z potencionálních dvou, tří saun se zákazník rozhodne na především na základě tří kritérií:

  • Cena
  • Grafické zpracování webu
  • Prezentace samotné služby

Pokud jsou všechny tři body za výborně a ještě ke všemu je sauna dostupná, tak máte přísun nových zákazníků jako provozovatel jasný.

Jak marketingem znásobit efektivitu webových stránek

Výše uvedené kroky jsou dobrým základem a mnohokrát i stačí k zaplnění kapacity Vaší služby. Všechno to je ale pouze pasivní vyčkávání. Pokud jste na trhu neznámí, snadno dostupní nebo dokonce geograficky neukotvení, tak máte obrovskou šanci marketingem webu dosáhnout na další stovky potencionálních zákazníků.

Příklad jak na to:

Přichází podzim a to znamená hlavní sezónu saunování. Na svém webu můžete popsat výhody sauny a její efekt na lidské tělo v boji s nemocí a stresem. Obsah je král, takže kvalitní článek s dobře vyargumentovanými příčinami a důsledky vyhrává. Tento článek můžete promovat několika kanály přes Facebook, PPC kampaně či si zaplatit nějaký doporučující článek.

Výsledkem bude zvýšení zájmu o službu konkrétně v toto případě o saunování. Pozor promování musí být jasně geograficky zaměřené a uvidíte, že i pár korun může o službu zvýšit zájem.

Slevomaty a poukázky mohou být další cestou, avšak nejdůležitější je nezklamat zákazníka, který si od Vás službu objedná.

Tvorbu webových stránek nechte na profesionálech, kteří se soustředí na weby pro živnostníky a podnikatele. Uvidíte, že kvalitní web a marketing se vyplatí a nemusíte za něj nechat desetitisíce.

Co říkáte na tento článek?

Pobavilo
0
Užitečné
0
Super
0
Nic moc
0
Trapas
0
Patrik
Zajímají mě všechna zákoutí digitálního marketingu, psychologie rozhodování, investice i osobní rozvoj. Mojí prací je digitál, internet a marketing. Moje pracovní pozice je SEO konzultant a marketingový stratég, což dělám již nějaký čas na volné noze. Spolupracuji v rámci konzultací na vybraných větších online projektech a také mám několik vlastních jako zijuspesne.cz, minder.cz nebo zakeri.cz.

Chci k tomu něco říci

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *