Influeceři a sociální sítě – kombinace, na kterou při propagaci své značky sází mnoho firem. Statistiky říkají, že influencer marketing je na výrazném vzestupu a firmy jsou tudíž připraveny investovat velké peněžní částky. Jak ale dobře influencer marketing funguje?
Ještě nedávno zóna influencerů byla zúžena pouze na slavné osobnosti a pár velmi známých blogerů či youtuberů. Doba se však změnila a dnes se čím dále více lidí nazývá influencery. A kdo nic takového nedělá, tak prostě není dostatečně cool. Influencer marketing je navíc skvělou cestou, jak vydělat v dnešní době na internetu. Nejlepší platformou pro influencery je Instagram, ale lze sem počítat i vydělávání na YouTube.
Mohl by Vás zajímat také článek, jak získat sledující na Instagramu.
Influencerství ale přeci není jen o slávě. Tu největší část tvoří právě vliv, který dané osoby mají. Není divu, že mnoho firem začalo influencery používat jako nástroje propagace, reklamy a samotného prodeje. A tak nějak se zrodil influencer marketing.
Proč influencer marketing funguje?
Předpokladem firem u influncera je důvěra a obdiv, kterou si vybudoval u svých fanoušků – tedy, že mu věří a zajímají se o vše, co dělá. Jednotlivé firmy jsou si vědomy toho, že jakmile influencer na svých sociálních sítích zveřejní fotografii produktu či služby, lidé se o to budou zajímat a je velkou možností, že si to koupí. Jednoduše si představte, že někoho obdivujete a tentýž člověk propaguje určitý produkt, je velká pravděpodobnost, že byste se o něj zajímali, ne-li ho koupili.
Statistiky dokonce říkají, že influencer marketing je porovnatelný, nebo dokonce lepší ve srovnání s jinými formy propagace. Též průzkumy rovněž ukazují, že infuencer marketing patří mezi nejrychleji rostoucí marketingové odvětví.
Mohlo by vás zajímat také to, jak zjistíte, kdo si vás prohlíží na Instagramu.
Podle čeho vybírat správného influencera pro Vaši značku
Rozhodně se výběr influencera nesmí podcenit. Spousty firem se soustředí pouze na čísla, ale už se nedívá na další důležité vlastnosti, které jsou pro propagaci klíčové, jimž jsou relevantnost, angažovanost fanoušků, autetičnost, a také statistiky jejich účtů.
Víte, jak na citace z internetových zdrojů?
Relevantnost
Každý nejdříve řeší počet sledujících, nicméně mnohem důležitější je právě obsah, který jednotlivý influenceři publikují. Musíte zhodnotit, jak moc se obsah influencera hodí právě k vaší značce, na jaké publikum cílí, a také se podívat na nedoávno publikované příspěvky.
Angažovanost
Počet lajků, zhlédnutí videí, komentářů a sdílení u jednotlivých příspěvků, to vše se musí podrobně projít, jedná se totiž o to, jaký vliv má obsah, jenž influencer publikuje. Důležité je také zkontrolovat strukturu sledujících i lajků, nechcete přece například, aby většina sledujících byla jiné národnosti, když cílíte na český trh.
Autenticita
Obecně se má za to, že ti, kteří mají menší poměr sponzorovaných příspěvků, jsou spolehlivější a důvěryhodnější. Zvlášť mladší generace si potrppí na přirozenost a autenticitu přidávaných příspěvků.
Čísla
V neposlední řadě nezapomeňte ani na čísla, s čím vám může pomoci česká online platforma Taggy, která na jedno kliknutí provede analýzu vybraného profilu. Stačí napsat uživatelské jméno nebo URL profilu jakékoliv sítě a kliknout na získat data. Platforma vám v rámci několika sekund ukáže statistiky růstu followerů, míru angažovanosti a další zajímavé údaje.
Zkuste také článek o tom, jak zjistit velikost prstenu nebo o nejlepších filmech na základě skutečné události.
[…] Vás tento článek zaujal, tak si můžete přečíst také náš článek o influencer marketingu nebo o syndromu […]