Sháníte nové klienty, ale nevíte, jak na to? Máte volné kapacity i chuť do práce, ale nedaří se vám navázat žádnou smysluplnou spolupráci? Nebo máte prodejů dost, ale plánujete se rozšířit a hodilo by se vám proaktivně vyhledat více klientů? V tom případě zvažte externí akvizici, kterou vám dnes přiblížíme.
Akvizice – co to je?
Pojem akvizice možná znáte v kontextu skoupení většiny (nebo všech) akcií jiné společnosti, které může vést k jejímu převzetí. Pokud ale mluvíme o akvizici nových zákazníků znamená tento pojem něco jiného – a to získávání klientů, ideálně pro dlouhodobou spolupráci. Svým způsobem tyto klienty také vlastníme, ačkoliv v trochu jiném významu. Zkrátka jsou to „vaši klienti“, se kterými máte často i smlouvu zaručující pravidelné dodávky zboží nebo služeb.
Co vám akvizice klientů přinese?
Odpověď je nasnadě – klienty. Získávání zákazníků je přitom 5–10 × náročnější než udržení těch stávajících. Pokud ale nemáte velkou zákaznickou základu nebo se vám nedaří v upsellingu a crossellingu, je pro vás shánění nových zákazníků velmi důležitou součástí obchodního modelu.
Díky akvizici klientů získáte jednorázové nákupy i dlouhodobě prosperující spolupráce, které vám budou neustále přinášet zisk. Jakmile zákazníky získáte na svou stranu a oni budou spokojeni s vašimi službami, možná vás doporučí svým známým. Také vám tím rozšíří portfolio a nové akvizice se s pochvalnými recenzemi a ukázkou vašich klientů budou dělat o to snáze.
Proč upřednostnit externí akvizici
Outsourcovat akvizice na společnost, která se na tuto oblast specializuje, vám pomůže generovat nové zákazníky a prodeje lépe, než byste to zvládli vy sami. Ptáte se proč?
Jsou to zpravidla profíci, kteří za sebou mají stovky a tisíce zkušeností s podobným úkolem. Díky tomu už přesně vědí, co na potenciální zákazníky funguje, čím je přesvědčovat, kdy se urputně snažit, a kdy naopak nechat konkrétní akvizici plavat. Vzdát se kontroly nad tímto procesem může být možná zpočátku nepříjemné, ale po získání prvních několika zakázek získáte ke společnosti, která za vás akvizice provádí, důvěru, a vše už bude v pořádku.
Zadruhé, pokud nemáte dobře vypracovanou firemní obchodní strategii (ačkoliv vám připadá v pořádku), tito profesionálové si chyb zaručeně všimnou a poradí vám, jak je efektivně napravit. Díky tomu se vaše úspěšnost na trhu a prosperita zvýší.
V neposlední řadě je k akvizici nových zákazníků obvykle potřeba hodně telefonických hovorů, což je práce spíše pro call centra než pro vaše dva obchoďáky, kteří by těmito hovory byli úplně zavalení. Pokud zvolíte externí akvizici, bude mít společnost, kterou si na ni najmete, takové call centrum k dispozici, a navíc bude přesně vědět, na jakou strunu u váhajících klientů zahrát. Tyto firmy se také opravdu vyznají v marketingu a mají v malíčku i e-mailing, sociální sítě a další kanály, přes které můžete nové klienty získat. Všechny vynaložené pokusy budou navíc náležitě vyhodnocovat a podle toho akviziční strategii neustále upravovat, aby dosahovala co největších úspěchů.
Zkuste také článek o tom, jak se zbavit spolehlivě stresu nebo o nejlepších lázních v zahraničí.