Podnikání

5 tipů, jak zvýšit efektivitu práce z domova

Všechno zlé je k něčemu dobré, ale je to možné i naopak, a přece že něco dobrého se může obrátit ve zlé, což se nám může snadno přihodit, pokud náhle zjistíme, že naše práce z domova není zdaleka tak efektivní, jak bychom očekávali.

V čem je problém? Nemusíme přece nikam dojíždět a vše potřebné máme na dosah ruky. Dalo by se očekávat, že na home office toho budeme stíhat mnohem více. Opak se ale může stát pravdou.

Ve skutečnosti je čas neobnovitelný zdroj se kterým bychom se měli naučit správně zacházet. Velmi zajímavý pohled na čas a jeho využití je popsán v knize: The Skinny on Time Management: How to Maximize Your 24-Hour Gift.

Pokud se snažíte zvýšit efektivitu práce z domova, tak vyzkoušejte těchto pár tipů:

Krok 1: Plánujte a držte se rozvrhu jako ve škole

Když jsme byli mladší a chodili ještě do školy, tak jsme chtěli honem rychle vyrůst, abychom už byli konečně samostatní a mohli si ten život užít. Na to ale teď není ten pravý čas, a proto se teď pojďme zase vrátit zpátky, kdy se náš čas řídil podle školního rozvrhu. Přece jenom tu bude malý rozdíl, jelikož si budete svůj čas a rozvrh plánovat sami a budete si také sami kontrolovat, abyste ho dodržovali. Je proto důležité si pečlivě promyslet veškeré úkoly, které musíte za den splnit, a to kolik na to budete potřebovat času.

Teď když to máte pečlivě sepsané před sebou, tak už to všechno nemusíte plánovat v hlavě a můžete se pustit rovnou do práce.

Krok 2: Vytvořte si pracovní místo

Vyhraďte si doma místo, které označíte jako imaginární kancelář, kam budete chodit každý den do práce. Zde máte prostor využít svou fantazii, tak se nebojte použít různé dekorace, nakoupit kancelářské potřeby, barevné fixy, kalendáře…dejte si na stůl květinu, nebo si na zeď pověste motivační citát – zkrátka cokoliv Vás napadne. Hlavní je, abyste se tu cítili dobře! Práce z postele většině lidí nevyhovuje, jsou roztěkaní a nedokáží se soustředit. Navíc zde chybí ono imaginární dělení prostorů na pracovní a volnočasový.

Krok 3: Směřujte pracovní dobu na část dne, kdy jste nejvíce produktivní

Možná jste slyšeli o biologických hodinách nebo jste si všimli, že lidé se dělí na sovy a skřivany. Pokuste se pár dní pozorovat ve kterou denní dobu Vám do hlavy přichází ty nejlepší nápady a cítíte největší příliv energie. Pokud si rádi přivstanete, abyste do pěti stihli všechnu práci a odpoledne měli volno, tak pracujte ráno. Jestliže víte, že nenávidíte ranní vstávání, ale večer jste schopni pracovat až do půlnoci, tak se do ničeho násilím nenuťte a pracujte v noci, pokud Vám to okolnosti dovolují.

Krok 4: Využijte techniku hloubkového soustředění „pomodoro“

Ne, není to překlep, tato metoda se opravdu jmenuje pomodoro, podle kuchyňského časovače ve tvaru rajčete. Zakládá se na principu přesně určených časových intervalů (pomodor), během kterých se budete soustředěně věnovat práci. Nejdelší pomodoro by mělo trvat zhruba 45 min. potom by měla následovat pauza.

Co Vám to dá? Výhodou této metody je, že se podvědomě soustředíme více pokud máme přesně určený časový limit.  Posuďte sami, ve které situaci byste měli větší chuť pustit se do práce? Když si řeknete „Tak a teď nevstanu od stolu, dokud ten úkol nedokončím“ anebo „Aleši, je to přece jen půlhodinka a pak si můžeš dát to kafčo, co sis ráno nestihl uvařit.“

Krok 5: Skončete včas, abyste se zítra měli na co těšit

Pokud víte, že Vás čeká běh na dlouhou trať, tak je zbytečné si zničit plíce na prvním kilometru. Riskujete tím, že byste po zbytek závodu zápasili o život a ve finále by Vás stejně předběhl ten klučina, co se celý závod držel zpátky a šetřil si síly do finishe. V běžném životě se poté, co opustíte dveře kabinetu už k práci do příštího rána nevracíte. Stejný scénář by měl fungovat i doma. Zkrátka poté, co skončí vámi určená „pracovní doba“, byste měli opustit svůj pracovní stůl. Zbytek volného času můžete věnovat domácím povinnostem nebo radostem. A nebo jen odpočívat.

Doufám, že byl tento článek alespoň pro některé z Vás přínosný a pokud jste již něco z toho věděli nebo tušili, tak jste si to alespoň zopakovali. ????

Další článek na podobné téma: Jak na konec prokrastinace neboli odkládání povinností? a nebo si můžete přečíst, jak zmenšit a upravit fotky.

Co říkáte na tento článek?

Pobavilo
0
Užitečné
1
Super
0
Nic moc
0
Trapas
0
Sandra
Ráda čtu knížky o seberozvoji, zdraví a nových technologiích. Inspiruje mě vše, co je spojeno s Asii a miluji sushi.

    Chci k tomu něco říci

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *