InternetJak na ...

10 Tipů: Jak vydělat peníze na YouTube?

Je to návykové. Máte chvíli času na odpočinek, ale ne dostatek na to pustit si film nebo rozkoukávat seriál? Budete sjíždět sociální sítě, ale po chvíli vás to přestane bavit a zapnete si YouTube. Jedno video, hned máte v navrhovaných další, které vypadá ještě zajímavěji.

Pak narazíte na kanál, kde jich jsou tuny a chcete zhlédnout všechna. Platformu, která nám slouží k zábavě a především prokrastinaci, však lze využít i smysluplněji. Nemusíte být velký YouTuber, aby vám přinesla nějaké peníze. V následujících tipech se dozvíte, jak na to.

Zajímavost: YouTube získává stále větší prostor také u starší generace, která si může videa pouštět na chytrých televizorech či tabletech.

Jak vybrat téma pro YouTube kanál

1. Vyber něco, co tě opravdu baví
Když tě téma baví, budeš vytvářet obsah s vášní a autenticita osloví tvé diváky. To je základ. Točení videí vyžaduje čas a úsilí, takže pokud tě téma nenaplňuje, rychle ztratíš motivaci. Ujasni si, co tě dlouhodobě zajímá – ať už jde o hraní her, cestování, fitness nebo třeba recenze technologických produktů. Příliš obecné zaměření je těžší, než užší. Dělat fitness bez odlišnosti je opravdu složité, když je takových tvůrců již desítky i na českém internetu.

2. Zvaž, co hledá tvá cílová skupina
Zkoumej, co lidi v tvé cílové skupině zajímá a jaký typ obsahu na YouTube vyhledávají. K tomu ti může pomoct nástroj Google Trends nebo YouTube Analytics. Podívej se, jaká videa ve tvém tématu mají vysokou sledovanost, a přemýšlej, jak můžeš nabídnout něco unikátního nebo přidanou hodnotu.

3. Najdi svou konkurenční výhodu
I když může být mnoho tvůrců v daném tématu, důležité je najít způsob, jak se odlišit. Můžeš třeba mít specifický styl videí, zajímavý humor, nebo se zaměřit na určitou podkategorii, kterou ostatní tvůrci zanedbávají. Například v oblasti vaření můžeš vytvořit kanál zaměřený jen na veganské recepty nebo rychlá jídla pro studenty.

1. Založte si kanál

Bez toho to půjde jen těžko. Přitom je to tak snadné. Pokud máte Google účet (který máte na 99 %, pokud vlastníte smartphone s Androidem), můžete se na Youtube přihlásit pomocí něj. Začněte kliknutím na tlačítko „Přihlásit se“ v pravém horním rohu. Objeví se vám stejná přihlašovací stránka jako například do G-mailu. Následující odstavec se bude věnovat tomu, co dělat, pokud ho nemáte. Jestli to není váš případ, můžete ho přeskočit.

Jak založit nový? U „Vytvořit účet“ se objeví 3 možnosti: „Pro mě“, „Pro dítě“ a „Ke správě firmy“. Dětské účty mají spoustu omezení a pro vydělávání nejsou vhodné. Firemní účty nabízí možnost delšího názvu, u osobního můžete mít jen dvouslovný. Také je to lepší volba, pokud jeho správu bude mít na starosti více než jeden člověk. Máte i možnost rozdělit role na vlastníka, správce a správce komunikace. Pokud tyto vymoženosti nepotřebujete, klidně vám postačí i osobní účet. Dále vás to provede stejnými kroky, jako byste si zakládali účet Google.

Vytvoření účtu

Pokud máte Google účet, po přihlášení klikněte u vašeho avataru na možnost „Vytvořit kanál“. Než se pustíte do vybírání profilového obrázku a dalšího zkrášlování vašeho kanálu, odemkněte si nejprve funkce jako videa delší než 15 minut, vlastní náhledový obrázek atd. Jak to provést? Klikněte u svého profilu na „Studio YouTube“ – „Nastavení“ – „Kanál“ – „Přístup k funkcím“ a rozklikněte „Funkce vyžadující ověření prostřednictvím telefonu“, kde si nechte ověřit své telefonní číslo. Pak si můžete přizpůsobit kanál k obrazu svému a začít nahrávat první videa.

Ověření účtu

2. Název, obsah, nika

Nejste si jistí, co vlastně založit za kanál? Pokud se nechcete rovnou svazovat k určitému typu obsahu, zvolte si všeobecný, však chytlavý a dobře zapamatovatelný nick. Můžete si vymyslet umělecké jméno, zcela nesmyslné slovo, vtipné slovní spojení… Snažte se však pokud možno vyhnout používání čísel, pomlček a podtržítek.

Chcete už názvem odkazovat k určitému tématu, jenom ještě nevíte k jakému? Ideální je najít mezeru na trhu. Něco, po čem je poptávka, např. ze strany specifické skupiny lidí, ale čeho myslíte, že není dostatek. Tomu se říká nika. V dnešní době je složité něco takového najít, takže se nemusíte bát, když svým tématem nebudete úplně originální. Důležité je umět to osobitě podat nebo najít průnik mezi více tématy, který budete mít společný se svou cílovou skupinou.

3. Partnerský program YouTube

Pokud chcete dostávat peníze přímo od YouTube za reklamy ve vašich videích atd., musíte splnit následující podmínky:

  • 1 000 odběratelů na svém kanálu,
  • 4 000 hodin sledování vašich videí za posledních 12 měsíců,
  • žít v zemi, kde je tento program dostupný (v ČR je),
  • neporušili jste žádné pokyny pro komunitu a dodržujete všechny zásady.

Podrobnosti o programu se dočtete v nápovědě YouTube.

A teď ta těžší část. Jak toho docílit? Je to o dlouhodobé průběžné práci a také o štěstí. Nahrávejte pravidelně nová videa. Propagujte svůj kanál i na jiných sociálních sítích. V názvech svých videí pracujte s klíčovými slovy. A hlavně, nevzdávejte se, když to nevyjde hned, je to běh na dlouhou trať.

K získání sledujících nejen na YouTube nebo Instagramu vám pomůže dobrý time management.

4. Placené spolupráce

Peníze nemusí přicházet jen přímo od YouTube. Pokud zaujmete prodejce téměř čehokoliv, od různých fyzických produktů po služby, může vás kontaktovat ohledně spolupráce. Většinou probíhají stylem, že dostanete jejich produkt zdarma výměnou za to, že se objeví ve vašem videu. Za lepší spolupráce potom kromě jejich produktu dostanete i zaplaceno. Nemusíte čekat, až někdo osloví vás. Až budete mít stálou fanouškovskou základnu a budete si na to věřit, můžete nějakou společnost zkusit oslovit sami nebo hledat volné nabídky.

cestování výbava
Nechat si platit za cestování? Čtení knih? Zkoušení oblečení, kosmetiky, elektroniky nebo her? I to může být realita.

5. Affiliate marketing

Můžete získávat peníze z prodeje cizích produktů a nemusíte ani nikoho oslovovat. Většinou postačí jen registrace. Příklad: Sami jste se rozhodli pro nákup určité věci. Nikdo vám ji neposlal k recenzi, ale přesto byste rádi na videu o ní vydělali ještě jinak, než jen z reklam nebo placeného sponzorství. Můžete se podívat, kde se daný produkt prodává na internetu. Spousta e-shopů dnes nabízí affiliate program, pomocí kterého se vám vytvoří speciální odkaz na danou položku. Ten si pak vložíte do popisku videa, a když někdo nakoupí přes váš odkaz, dostanete provizi z prodeje. Zde najdete seznam českých webů, které tento program mají.

6. Super chaty, super nálepky

Pokud vás nebaví zdlouhavé editování videí a užíváte si spíš streamování v reálném čase, jistě vás zaujmou způsoby, jakými si vydělat z živého chatu. Vaši fanoušci si mohou koupit zvýraznění své zprávy. Tržbu z něj pak obdržíte vy.

Když si koupíte zprávu Superchatu, bude v chatu živého přenosu zvýrazněna. Pokud si koupíte nálepku Super Sticker, vyskočí mezi klasickými zprávami chatu digitální nebo animovaná zpráva.

Nápověda YouTube

V praxi to může vypadat třeba takto:

Váš chat může být veselejší a veselejší bude i vaše peněženka.

7. Členství

Vaši fanoušci nemusí být jen odběratelé. Pokud vás chtějí více podpořit, mohou se stát členy vašeho kanálu. Je to v podstatě placené odběratelství. Dá se nastavit několik různých úrovní odstupňovaných podle ceny a výhod, které přináší. Výhody můžou být:

  • Vlastní emoji
  • Odznáčky
  • Přístup k živému chatu
  • Bonusový obsah

Pokud jste herní kanál, pro odemčení této funkce stačí 1 000 odběratelů. Pokud ne, hranice je 30 000. Za tuto funkci nic neplatíte, ale YouTube dostane 30 % z vašeho výdělku.

8. Patreon

Pokud se nechcete dělit o třicet procent s YouTube, můžete bonusový obsah mít na jiné platformě, na které máte více možností volby ceny za členství. Také tam platí jiné podmínky, takže například můžete platícím fanouškům zpřístupnit necenzurované verze svých videí a nepovedené záběry. Může jim dát možnost ptát se vás na otázky nebo je jako poděkování zmiňovat na konci vašich videí. Patreon si z vašeho výdělku bere jen 5 %.

Získejte patrony podporující vaši tvorbu.

9. YouTube premium

Nejspíš už i na vás při sledování videí vyskočila reklama, že můžete sledovat bez reklam a i při zamčené obrazovce nebo bez připojení k internetu. Jak na tom můžete vydělat vy? Když se člověk, který má zaplacené YouTube premium, dívá na vaši tvorbu, získáte poměrnou částku z jeho členství. Rozděluje se mezi všemi jeho shlédnutími za daný měsíc podle času sledování obsahu jednotlivých autorů. Obvykle to nebývá příliš vysoká částka, ale je to příjemný bonus.

Své příjmy z YouTube premium uvidíte pod příjmy z reklam v záložce „Tržby“.

10. Merch

Jsou to dvě mouchy jednou ranou. Zároveň obdržíte peníze z prodeje svých produktů a chodící reklamu. Zboží sice nemůžete prodávat přímo prostřednictvím YouTube, ale nabízí funkci panelu s reklamním zbožím. V současné době jde však propojit pouze s Teespring. Každopádně v popiscích videí můžete odkazovat na jakýkoliv jiný web, takže se na něj nemusíte omezovat. Snažte se vždy na vaše produkty umístit své logo nebo nějaký jiný prvek typický pro váš kanál, ale příliš to nepřehánějte, ať to stále vizuálně vypadá pěkně, aby si to někdo koupil.

Příklad merche největšího YouTubera na světě. PewDiePie tento vzor využívá v rámečcích ve svých videích, v náhledových obrázcích, na křesle, na sluchátkách… Tričko tedy ani nepotřebuje logo, aby zasvěcení věděli, o co se jedná.

Všem, kteří dočetli až do konce přeji hodně trpělivosti, výdrže, píle a štěstí. Jako tip na závěr vám doporučím už jen nesrovnávat se s ostatními a růst svým vlastním tempem. Každý nějak začínal a jen málo lidí se chlubí svými neúspěchy, takže často nevidíte úplný obraz toho, čím si prošli na cestě za slávou. Do komentářů se můžete pochlubit svými dosavadními úspěchy nebo odkazy na vaši tvorbu. Možná tím i získáte další subscribe.

Také si můžete přečíst, jak rychle vydělat na internetu.

Co říkáte na tento článek?

Pobavilo
0
Užitečné
7
Super
0
Nic moc
0
Trapas
0
Veronika Linhartová
Introvertka, milovnice knih, hudby a umění všech možných druhů. Vlastní kreativní tvorba ji drží nad vodou při těžkostech studia. Hledejte ji tam, kde jsou její přátelé, dobré jídlo nebo roztomilá zvířata.

    Chci k tomu něco říci

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Více:Internet